torsdag 26 september 2013

Havrekex

I dag på förmiddagen har jag bakat havrekex. Ska ta med dem till min dotter i morgon när jag åker dit. Vi kallar dem mormorskex för att min mamma brukade baka dem till jul. Jag bakar dem också, men inte bara till jul, och som min dotter påpekade så är det jag som är mormor nu.

Jag skulle egentligen bakat dem i går. Dem och tekakor, men jag kom inte igång med det. Trögt i dag också, men jag har i alla fall torkat av köksluckorna. Så av det som står på agendan i dag så är det dammsuga och torka golv.

Receptet på havrekakor finns här http://julbok.blogspot.se/p/femte-turen.html  

Vaknade med huvudvärk i morse. Tog ett par värktabletter och försökte somna om, men det gick inte så bra. Nu är i alla fall huvudvärken nästan borta. Sitter här med färg i håret. Tänkte jag skulle vara fin när jag åker till Borås. Vi ska gå på symässa. Det ska bli jättekul. Kanske har dom tomtemönster också.

I kväll ska vi åka och titta på det nya lilla barnbarnet. Hon ska nog heta Signe, det tycker jag låter bra. Måste åka iväg i eftermiddag och köpa en present att ha med oss.     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar