måndag 9 december 2013

Måndag morgon . . . och

Det är måndag morgon och snön från i torsdags ligger kvar. Lite extra kom det igår. Som alltid när det snöar så mår jag bra. Det är en underbar känsla att se snöflingorna singla ner. Den här gången kom de med hård blåst - så länge jag är inne gillar jag det också.

Ett tag sedan jag skrev. Jag har stickat och stickat - raggsockar och tofflor. Nu har nästan hela familjen fått. Sambon verkar vara orolig att det ligger lite mani i det. Jag tror inte det. Det är ju ändå något vettigt att ha i händerna när inte mycket annat händer.

I lördags bakade jag pepparkakor - små glöggpepparkakor. I lördags var äldsta dottern här med sambo och dotter. De hjälpte oss att greja lite med bilen och båten. Det var skönt att sambon fick hjälp med det. Han orkar inte så mycket nu när han äter medicin för hjärtat. Han har varit inne för förmaksflimmer och ska få en operation inom kort. Det är inte utan att jag är lite orolig för det.

Jag har pyntat lite till första advent och ljuskronan är klar.


Om jag känner för det ska jag baka lite lussebullar senare i dag. Snart är det jul med allt roligt som hänger ihop med det - slå in paket till barnbarnen (i år är det ju ett till), baka, pynta, göra godis och laga mat. Ska bli riktigt roligt. Hoppas bara att snön får ligga kvar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar